خبرهای داغ:
مدیر حج و زیارت استان قزوین در همایش حجاج استان قزوین بیان کرد: امسال از استان قزوین اعزام هزار و ۵۵ زائر قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان ها هستند.   
کد خبر: ۹۵۹۵۳۶۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

قزوین_ به گزارش بسیج، همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان قزوین با همکاری مدیریت حج و زیارت استان، نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان و مدیران و عوامل مجموعه و کاروان های حج سالجاری در سالن ورزشی هلال احمر شهر قزوین و با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت ا.. اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و امام جمعه تاکستان، جمعی از مسئولین استانی، روحانیون و عوامل کاروانها و با استقبال گرم زائران برگزار گردید.

در این همایش که زائران تمام کاروان های استان شرکت داشتند با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی آغاز گردید.

در ادامه دکتر سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از حضور پرشور زائران دقایقی بیان کرد: امسال از استان قزوین اعزام هزار و ۵۵ زائر قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان ها هستند. 

مدیر حج و زیارت استان یادآور شد: یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با شش گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می شود و در ایام حج به زائران خدمت رسانی می کنند. 

سلیمی خاطر نشان کرد: قرار است ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد در چند دقیقه ثبت نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

وی در خصوص عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استانهای غربی را هم پوشش می دهیم و شرکت های مجری را بیشتر می کنیم تا خدمت رسانی تسهیل شود. 

سلیمی افزود: استقبال ظرفیت دانشگاهی به زیارت عتبات بیشتر شده است.

 در ادامه همایش، مداحی با نوای گرم حاج علی فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین و از عوامل زیارتی حج و زیارت ادامه یافت.

آیت الله اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و امام جمعه تاکستان از دیگر سخنرانان این همایش بودند. وی حج را یکی از مهمترین محافل اسلامي برشمرده و بیان داشتند یکی از همایشهای بین المللی جهان اسلام حج تمتع است که در این مراسم شکوه، عظمت و اقتدار مسلمین نشان داده می شود .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان آمادگی زائرین قبل از سفر حج را بسیار مهم و ارزشمند دانسته و بیان داشتند زائرین بایستی پیش از سفر از تمام کسانی که حقی بر گردنشان دارند حلالیت گرفته و با قلبی آسوده به این سفر معنوی مشرف شوند.

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

وی آگاهی و شناخت معرفتی قبل از سفر را مهم و ضروری دانسته و بیان داشتند زائرین قبل از سفر با مطالعه کتابها و جزوات لازم با آمادگی کافی به این سفر معنوی مشرف شده تا بعد از برگشت افسوس این سفر بزرگ که مانند سفر قیامت می باشد را نخورند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین همچنین در خصوص اهمیت زائرین به نماز، نماز جماعت در اماکن مقدس، ولایت، قرآن، مسجد، نماز جمعه که به نوعی حج فقرا می باشد نکاتی را بیان نمودند.

اجرای سرود قرآنی توسط گروه سرود مدرسه پسرانه نجاتیه از دیگر برنامه های این همایش بود.

در ادامه، با اجرای نمادین مناسک حج توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدقريش موسوی یکی از روحانیون کاروانهای استان و با حضور جمعی از زائرین بصورت نمادین، جهت آشنایی بیشتر زائرین همایش به ادامه یافت.

در پایان از کوچکترین زائر ( پسر ۴ ساله) و مسن ترین زائر (خانم ۸۷ ساله ) استان و همچنین جوانترین مدیر کاروان استان (امید کریمیانها) از طرف نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت استان با اهدا هدایایی تقدیر بعمل آورد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار